Tuesday, April 26, 2011

Beauty With Brains


Orang cakap jadi janda tu susah, tapi sebenarnya jadi anak dara pun payah jugak. Em..adakah usia di suku abad jika masih single & available tu sesuatu yang disaster? Actually, Cik Lie malas dah nak pikir & bersoal jawap dengan sesetengah manusia yang kononnye concern, padahal ada nada-nada sinis di situ. Cik Lie ok je if orang tanya personal life. Tapi bile ade yang tanye dan keluar statement yang pelik-pelik, Cik Lie pun jawap ganjil-ganjil jugaklah. heehehe.. antaranya --->

S: Kenape ko tak nak cari lain? ko anti lelaki ek?
A: Aku ni banyak kekurangan. Kalo aku hebat takkan aku kena tinggal. So, biarlah aku bertapa mencari kehebatan aku sampai petala langit ke-7 supaya tak terduduk lagi.

Q: Ko ni memilih sebenarnye kan? Aku tengok kawan-kawan ko semua keje best-best.
A: Ha'ah, aku suke orang yang ber career 'busy' supaya takde mase die nak pi ngorat tang lain.

Q: Ko ni rupalistic la. Nak yang hensem-hensem je
A: Mestilah... sebab aku tak cantik. Kalo suami aku hensem, nanti anak aku sure comel rite ;)

Q: Aku tengok ko banyak je kawan lelaki. Takkan sorang pun tak lekat. Atau ko jadikan diorang tu tempat for fun ko je?
A: Hahaha..memang aku fun pun dengan diorang coz diorang tu aku dah anggap macam adik beradik yang terima diri aku camne rupe pun. No heart feeling. No control-control. No cover-cover.

Q: Aku tau taste ko ni yang warak-warak. Tapi ko layak ke nak dapat yang macam tu?
A: Yup, aku suke sebab nanti die boleh sekolahkan aku dengan cara penuh hikmah. Bukan maki hamun atau sumpah seranah ikut sedap mulut je. Pastu kalo tengah baik, berdondang sayang kat fb, kalo gadoh, berperang sakan macam nak 1 dunia tau. Kalau warak ni, sure tukar status kat pun die tak nak. Saham aku sure maintain. Alih-alih tau aku terminate fb sebab aku dah kahwin =)

Q: Nape ko tak fight for your love? Kt sayang sgt.. 1st love kunun..
A: Takpela, aku jadikan lagu Rossa yang terbaru tu sbg panduan je. Lagi pun aku takmo sebab aku hidup die dihantui kehidupan ngeri sepanjang hayat.

Otaikan ? 70% not really I means actually. Cukuplah sekadar menyenangkan hati yang bertanya & menggembirakan diri sendiri coz akhirnya soalan-soalan killer ni akan jadi sesuatu yang kelakar untuk diketawakan. Kalau nak cakap topik ni takkan habis. Explain la camne pun, takde maknenye bagi yang dah cop kita ni 'demand tinggi'. Sesungguhnya Cinta itu adalah kurniaan Allah yang paling agung. Jika dia hadiahkan rasa cinta, tak mampu kita menolaknya walau pun dia hanyalah seorang cleaner dan anda adalah Perdana Menteri. Fikir-fikirkanlah =)


-Gambar ini saja yang berkaitan dengan tajuk entry-