Wednesday, June 1, 2011

Geng Kenduri

Cuti sekolah datang lagi !!! Ini juga bermakna Musim Kenduri Kahwin datang lagi !!!!!!. Biasalah dalam umur suku abad ni, memang orang kata angka yang paling canteeekkk untuk membina kehidupan baru. Yakinlah, Rezeki+Jodoh+Maut itu ditangan Allah, tapi Usaha di tangan kita. Yosh!! ;) Oklah, Cik Lie bukan nak share pasal hal kahwin-kahwin ni lagi, juz nak share geng-geng yang selalu Cik Lie join pergi kenduri-kenduri member. Meh nak citer ;)



Sebelum Cik Lie bermastautin di Tg.Malim, memang Cik Lie tak pernah join ape-ape gathering yang dianjurkan oleh kawan-kawan zaman kanak-kanak rebina Cik Lie. Kadang-kadang dah di cop 'lupe member'. So, sekarang apabila sirih telah pulang ke gagang, memang takde hal la if nak attend kenduri kendara+reunion. Yang bestnya, bukan takat reunion SKTM, malah Cik Lie join sekali SKHB & SRK Methodist sebabnya diorang ni bila dah sekolah menengah semua kat SMKKJ (Cik Lie sempat 6 bulan je). Even sekejap je, tapi still boleh cam & mesra macam biasa. Yang kelakarnya, bila Cik Lie dah kembali ke TM, diorang semua plak merantau keluar mencari rezeki & menuntut ilmu. Tapi disebabkan memang mereka semua bermukim di sini, pasti pulang juga. Bila dah jumpa tu, pengantin diraikan dalam 5 minit, then kami pun berborak berminit-minit =p

Geng kat atas ni plak adalah kawan-kawan di tempat Cik Lie bermukim sekarang. Not really jugaklah coz Cik Lie dulu bersekolah di kampung. Kiranya ni kawan-kawan di kampunglah. Memang dah jadi tradisi sejak zaman sekolah, tiap kali raya, sure kami akan berkonvoi (time tu dengan motor atuk Cik Lie) pusing-pusing kampung beraya. Now, selain berkonvoi hari raya, konvoi kenduri kahwin plak. Tapi Cik Lie join mana yang sempat je sebab dah jarang di KK. Selalunya, lepas makan kenduri, kami akan sambung sembang di gerai cendol di tepi sungai perak. Memang masyuukk ;) Geng kenduri MRSM & Matrix belum ada lagi sebab masing-masing jauh & Cik Lie amat jarang dapat join. So sorryyy...even kad datang berkeping-keping. (Hope my wedding adalah wakil dari sana. huhuhu~~~)


Cik Lie paling aktif dalam Geng Kenduri UM =) Tak payah nak teruk-teruk plan, siap terus jalan. If tak dapat join, juz say it. Takdelah nak berbakul-bakul alasan. Yang paling best, wedding ni juga boleh dinamakan sebagai 'acara menghadiri kenduri sambil melancong'. hehhehe.. Ini la peluang nak konvoi jalan reramai lepas grad. Banyak jugak tempat yang kami dah round ni. Selalunya sebelum pergi kenduri, kami akan cari hadiah beramai-ramai. Ada jugak yang Cik Lie tak dapat join dan selalunya Cik Lie akan menyelit untuk share hadiah yang selalunya akan dibeli oleh Judeng atau Aep (taste diorang ni best jugak dalam bab hadiah).

Lepas sorang, sorang pula akan naik pelamin dan bermakna makin berkuranglah Geng kenduri. Hanya memori sahajalah yang dapat kita miliki & hargai =)